Velkommen til Ultrafilter webshop, Log ind eller Opret ny kontoMit Kundecenter - Log ud

DK NO SE EU

Købs- & Salgsbetingelser

  1. Priser
  2. Levering & fragt
  3. Betaling
  4. Reklamationsret
  5. Returnering
  6. Produkt ansvar

 

 

Priser

De anførte priser i tilbud/ordrebekræftelser er i Danske kr. excl. moms, fragt, emballage, samt toldafgift og andre afgifter. Der tages forbehold for prisreguleringer i form af valutariske ændringer, og prisstigninger på materiale.

 

Levering og Fragt

Leveringstiden er 1-3 dage, hvis varen er på lager. Er varen ikke på lager vil en senere leveringstiden blive angivet i en ordrebekræftelse. Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid fra leverandør til Ultrafilter. Levering sker med Blue Water eller DSV i henhold til INCOTERMS EXW (Ex Works).
Fri fragt* ved køb over 395kr. ekskl. moms og parcel op til 20 kg, herefter er det billigst efter regning fra vores transportør.

* Frit leveret gælder ikke for trykluftbeholdere eller andre varer der kræver afsendelse på paller.

 

Betaling

Betaling foregår via faktura, Paypal eller Visa/Mastercard

Reklamationsret

Som virksomhed har man undersøgelsespligt. Hvis varen ikke er undersøgt grundigt ved modtagelse og køber på et senere tidspunkt vil lave en reklamation, kan det resultere i at rettighederne omkring reklamation er bortfaldet, da fejlen kan være sket efter at varen er kommet i købers besiddelse.

Reklamationsretten bortfalder hvis varen er brugt, hvor det er helt åbenlyst, at brugen formindsker salgsværdien væsentligt.

Der ydes 1 års reklamationsret på produkter købt hos Ultrafilter og alt salg sker efter gældende erhvervs regler. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, skal vi kontaktes, hvorefter vi beslutter om den sendes til os og vi vil reparere denne vederlagsfrit på vort eget eller producentens værksted.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. I det omfang Ultrafilter måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte tab og omfatter således ikke indirekte tab såsom tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger m.v.

 

Returnering

Alle produkter, der returneres til Ultrafilter skal være forsvarligt indpakket. Ultrafilter anbefaler, at varen returneres via Post Nord, DSV eller Blue Water. Der modregnes et gebyr på 15% af prisen på produktet. Returnering kan kun ske efter forudgående aftale med Ultrafilter Skandinavien.

 

Produktansvar

Ultrafilter kan kun gøres ansvarlig for skade, som er indtruffet på varer eller arbejdsydelser leveret af os, såfremt det kan dokumenteres, at skaden skyldes en fejl begået af Ultrafilter - derunder vore medarbejdere. Ultrafilter er ikke ansvarlig for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab hos køber eller tredjemand. I det omfang vi måtte blive pålagt ansvar overfor tredjemand, er kunden pligtig til at holde Ultrafilter skadesløs. Der henvises til pkt. 36 i NL 92.

 

Vedr. NL 92 og tvister

I øvrigt gælder almindelige betingelser i henhold til NL 92 indenfor Danmark, Finland, Norge og Sverige, i det tilfælde, at ovenstående ikke er fyldestgørende, dog ikke hvis NL 92 udtrykkelig er fraveget.
For retsforholdet mellem kunden og Ultrafilter gælder danske retsregler. Værneting i tvister mellem kunden og Ultrafilter er Sø- og Handelsretten i København.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.  I det omfang Ultrafilter måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte tab og omfatter således ikke indirekte tab såsom tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger